ГАЛЬМІВНІ КОЛОДКИ: ЯК зробити правильний вибір?

 

Економити на гальмівних колодках (ГК) - як переходити жваву автостраду. Якщо кілька разів і пощастить, то рау чи пізно «аукнеться». Саме тому важливо не просто вчасно змінювати ключовий елемент гальмівної системи, а й купувати для рідного авто виключно якісні та надійні вироби.

РІЗНІ ПІДХОДИ ДО ВИБОРУ

Скільки людей, стільки та підходів до вибору гальмівних колодок. Кожен з них має більшу чи меншу достовірність:

- згідно з посібником з експлуатації – тієї ж моделі, що й «рідні.

- від кращого виробника – досить суб'єктивний метод, у якому основі рейтингів вибирається виробник і ГК.

- на кшталт фрикційного матеріалу – дозволяє «прив'язати» ГК до умов експлуатації авто.

ВІРА В БРЕНДИ

Найпоширеніша думка – найкращими деталями є оригінальні вироби. Тобто ті, які поставляються не складальні конвеєри. Безсумнівний плюс таких ГК - в тому, що їх якість повністю буде відповідати тим вимогам, які пред'являють до гальмівної системи розробники цієї моделі автомобіля. Обчислити постачальника нескладно: на офіційному сайті автомобільної компанії, на форумах, у спеціалістів або надійних продавців. Незважаючи на всі переваги, оригінальні є один, що обмежує, фактор - висока вартість. Саме ціна змушує дивитися на ринок аналогічних деталей. І тут не мало цікавого: товарів від тих самих виробників, що на конвеєр, а також інших брендів, які нічим не поступаються (іноді краще) «рідного» постачальника. Тут же трапляються ексклюзивні запчастини для любителів тюнінгу. Bendix, Remsa, Ferodo, Kashiyama, TRW, Lucas, Textar, Jurid, ATE, Kebono – дані фірми найчастіше займають лідируючі місця у списках різноманітних рейтингів. Однак, незважаючи на всесвітню популярність, купувати ГК лише «на ім'я» нерозумно: деякі з них можуть за характеристиками просто не підійти до авто. Найкращий спосіб – вивчати рекомендації для конкретної моделі. При цьому слід пам'ятати, що частина товару навіть від просунутих фірм може поставлятися до країн, де вимоги до безпеки занижені. Звичайно, і характеристики запчастин будуть нижчими. Крім цього, саме відомі бренди найчастіше підробляють. Захистити від неприємностей допоможе покупка виключно у солідних торгових точках та обов'язкова перевірка сертифікату якості.

ВИДИ ГАЛЬМІВНИХ КОЛОДОК

 Виробник гальмівних колодок має значення. Насамперед – як гарантія високої якості виробів. Проте навіть «просунуте» виріб буде марним (і навіть небезпечним), якщо воно не підходить під конкретні умови експлуатації. Серед особливостей конструкції ГК – метод встановлення їх накладки: клепкою або клейкою. Фахівці відзначають, що з експлуатації спеціальних відмінностей у ефективності гальмування немає. У той же час клейка дозволяє використовувати колодки довше - аж до повного стирання фрикціону. Заклепки в міру зношування починають контактувати з дисками або барабанами, в результаті чого з'являється характерний звук і, природно, підвищений знос даних елементів. Найважливіша характеристика, яку слід звертати увагу під час виборів ГК – матеріал накладок. Саме його тип визначає поведінку гальмівної системи у тих чи інших умовах експлуатації. Розрізняють:

- Органічні ГК. Виконуються із скляних, смоляних, кевларових, вуглецевих або гумових волокон. Відрізняються "ощадливістю" по відношенню до дисків або барабанів. Майже безшумні, але швидко стираються. Неефективні при тривалих гальмуваннях (наприклад, під час затяжного спуску) та потраплянні вологи.

- Напівметалеві ГК. Є «симбіозом» металу та органічних матеріалів. Вважаються дуже ефективними, проте великим ресурсом роботи не можуть похвалитися. Крім шумності недоліком можна назвати погану ефективність гальмування при мінусових температурах.

- Металеві ГК по праву називають найнадійнішими. Однак контакт міцної металевої поверхні з дисками або барабанами неминуче прискорюють зношування останніх.

- Спечені ГК, - різновид металевих виробів, у яких мідний порошок змішується з іншими металами та органічними сполуками та після спікають під тиском. Такі ГК мають хорошу міцність та досить великий ресурс.

- Керамічні ГК - сучасна технологія, що відрізняється як ефективністю, так і довговічністю. Добре працюють при високих температурах та попаданні вологи. Як і будь-яка «топ-різновид» дуже дорога.

Ця класифікація досить умовна. Деякі виробники приховують точний склад розробок, задовольняючи користувачів лише загальними відомостями. Така комерційна таємниця від відомих виробників може супроводжуватися значним рівнем ціни. На щастя, здебільшого вона виправдана гарною надійністю.

ЩО ВИБИРАТИ?

Більшість нових автомобілів комплектується напівметалевими ГК. Розробники на основі розрахунків та тестів визначили, що таких накладок достатньо для безпечного пересування в межах міста, а також при «середньостатистичній» манері керування автомобілем.

Для агресивних водіїв, а також там, де можливі тривалі спуски або буксирування важких вантажів, рекомендується ставити металеві або, якщо дозволяють засоби, гальмівні керамічні колодки.

Незалежно від виду ГК ключове значення мають робоча температура та коефіцієнт тертя. Для міської їзди рекомендуються ГК із робочою температурою в 300-350 градусів. Для спортивної – 800-900 градусів та вище. Ставити ГК із «запасом» не вдасться: високотемпературні неефективні у міському циклі.

Середній коефіцієнт тертя становить 0,3-05. Чим він вищий, тим краще працюють гальма. При перегріві коефіцієнт істотно зменшується - ще один аргумент на користь вибору ГК з необхідною для експлуатації робочою температурою.

НА ЩО ЗВЕРТАТИ УВАГУ?

При покупці в магазині варто звернути увагу на:

- виробника – перевірити якість упаковки та ті знаки, якими відомі марки захищаються від підробок.

- якість колодки – відсутність дефектів обробки поверхонь, з'єднань тощо.

- стан фрикціону – на поверхні допустимі лише незначні тріщини, без великих відшарувань та сторонніх вкраплень. 

© 2024 Інтернет-магазин автозапчастин | Тел. +38(099)650-59-19