Інтернет магазин автозапчастин AutoKitParts (АвтоКітПартс) пропонує широкий асортимент запчастин в м.Тернопіль вул.Микулинецька 106а (на тереторії авторинку), а також доставка по всій Україні. Доступні ціни, швидка доставка.

Як замінити гальмівні диски своїми руками?

 

 

Гальмівні диски (ГД) – основний елемент гальмівної системи, від яких залежить безпека експлуатації автомобіля. ГД при контакті з колодками перетворюють енергію руху на теплову. Іншими словами, за рахунок тертя забезпечує уповільнення автомобіля. Нові гальмівні диски – технічні вироби, розробки яких пред'являються серйозні вимоги. На основі досліджень та моделювань режимів експлуатації визначається регламентний термін експлуатації ГД. Він вказаний у посібнику з експлуатації та є «граничним» для деталі. Однак часто через «агресивні» умови експлуатації, що призводять до надмірних теплових і механічних навантажень, ГК доводиться змінювати з меншою періодичністю.

ОЗНАКИ НЕСПРАВНОСТІ ГАЛЬМІВНИХ ДИСКІВ

Один із важливих параметрів гальмівних дисків – їх товщина. Гранична виробка (різниця між розмірами нових та зношених деталей) для різних ГД становить 1-3 мм. Дані величини обов'язково вказуються у маркуванні дисків. Експлуатація автомобіля з «тонкими» ГД заборонена: це може призвести до пошкодження або руйнування деталей під дією навантажень. Вимірювання товщини диска виконується за допомогою простого інструменту. Недолік методу в тому, що його вкрай складно проводити регулярно: часто ніколи або просто ліньки знімати колеса, щоб дістатися дисків. Нові машини, що обслуговуються спеціалізованими СТО, перевіряються на стан ГД при планових оглядах. Більше вікові авто - як доведеться. І, якщо вірити практиці, часто просто ніяк. Простішим і надійнішим методом діагностики вважається вміння виявляти проблеми з гальмівними дисками безпосередньо в процесі експлуатації автомобіля. Першими ознаками найчастіше є: збільшення ходу педалі гальма; зниження ефективності гальмування (зростання гальмівного шляху); сторонні звуки в районі маточини; падіння рівня гальмівної рідини; биття рульового колеса; перегріви гальмівних дисків Симптоми можуть бути викликані як природним зношуванням, так і «нештатними» ушкодженнями внаслідок ударів або попадання в робочу зону сторонніх предметів. У разі перших ознак необхідно негайно зробити ретельний огляд ГД та інших елементів гальмівної системи.

ЩО ПОВИННО НАСТОРОЖИТИ ПРИ ОГЛЯДІ

Досвідчені автомеханіки рекомендують міняти ГД разом із колодками. Залежно від марки автомобіля періодичність становить 50-60 тисяч кілометрів. Причому, через особливості гальмування передні ГД змінюються у 2 (і навіть у 3) рази частіше, ніж задні. Ремонтники наголошують, що будь-які «цифри» лише якийсь орієнтир. А важливе значення мають результати огляду гальмівних дисків: знос до мінімальної товщини; різні ушкодження; деформації дисків Вітчизняні авто найчастіше оснащуються невентильованими ГД, а іноземні – вентильованими. Перші є цілісний «кругляш». Другі складаються з пластин, з'єднаних крильчаткою. Вентильовані ГД краще охолоджуються і тому вважаються надійнішими. Однак при сколах і подряпинах потрібно обов'язково міняти в той час, як в деяких випадках невентильовані ГД можна проточити до меншої товщини (якщо є її запас).

СВОЇМИ СИЛАМИ – РЕАЛЬНО!

Найпростіший спосіб заміни гальмівних дисків – в автосервісі руками дипломованих фахівців. Якщо ж є бажання чи необхідність виконати роботу самостійно, це цілком під силу більшості людей із двома руками. Спочатку, природно, чекає купівля нових запчастин. Тут головне не гнатися за дешевизною. Якщо не оригінал, то аналог від відомих високою якістю виробів виробників нижче за планку опускати не варто. Звичайно, навіть найпросунутіші ГД повинні підходити до конкретного автомобіля за параметрами. У комплекті варто придбати гальмівні колодки: вони зношуються вдвічі швидше за диски і тому підлягають заміні, щоб не травмувати новий ГД. Докладніше про правила вибору читайте у попередній статті. Для заміни не потрібний «мудрений» інструмент. Достатньо того «арсеналу», який знайдеться у будь-якому гаражі: гайкові ключі; домкрат та черевики; балонний ключ; ємність для гальмівної рідини (якщо потрібна заміна або ремонт суппорта) та засоби для видалення іржі та бруду.

ЗНЯТТЯ ГАЛЬМОВОГО ДИСКУ

Як і за будь-яких робіт, пов'язаних з демонтажем коліс, автомобіль потрібно надійно зафіксувати. Потім після ослаблення кріплення потрібне колесо піднімається домкратом. Наступний порядок операцій: зняти колесо; очистити диск, супорт і маточину від бруду; відкрутити болти кріплення супорта; зняти супорт із диска; не від'єднуючи гальмівний шланг, закріпити супорт так, щоб він не заважав роботі; зняти болти кріплення ГД до супорту (часто їх доводиться попередньо відмочувати в рідини для видалення іржі); зняти диск: при утрудненому ході можна без зусиль «допомогти» молотком або ввернути болти у спеціально передбачені для віджиму від маточини отвори; очистити посадкові місця. Слід пам'ятати, що заміна ГД «поодинці» неприпустима. Різне стан ГД на одній осі загрожує нерівномірним спрацьовуванням гальм, а значить неефективністю гальмування та занесення авто.

МОНТАЖ НОВИХ ГАЛЬМІВНИХ ДИСКІВ

Встановлення гальмівних дисків проводиться у зворотному порядку. При цьому рекомендується виконувати низку вимог: міняти ГД парами; не допускати встановлення на одну вісь різних за типом (і виробником) деталей. Після установки потрібно перевірити рівень гальмівної рідини (при її догляді – герметизувати місця витоків та прокачати системи). Наступний крок - перевірка гальмівних дисків під час руху: спочатку на невеликій, безпечній швидкості. Якщо тривожні симптоми немає, заміна виконана правильно. Для надійності ефективність гальмування перевіряється на порожній ділянці дороги на швидкості 40 (а пізніше – близько 80) кілометрів на годину. Перші 300-500 км диски та колодки "притираються" один до одного, тому на цьому відрізку різкі гальмування не рекомендуються.