Як замінити гальмівні колодки своїми руками?

 

 

Експлуатація автомобілів із несправною гальмівною системою заборонена – так записано у правилах дорожнього руху. На жаль, існують такі водії, яких від поїздок зупинить хіба відсутність руля або педалей. Їх (а точніше їх машини) легко вирахувати: у кюветах та в стовпах. І добре, якщо несправні гальма завдали лише матеріальних втрат. Гірше, якщо результатом нехтування стало життя чи здоров'я пасажирів чи інших учасників дорожнього руху (свій шлях кожен обирає сам).

Багато досвідчених водіїв вважають, що тих, хто їздить без гальм (не лише у переносному, а й у прямому розумінні) потрібно позбавляти прав на все життя. Важко не погодитись. Право на керування – це насамперед відповідальність, частина якої – у своєчасному проведенні діагностики, ремонті або заміні ключових, що впливають на безпеку, вузлів.

Основний елемент гальмівної системи – гальмівні колодки (ГК). Саме вони забезпечують контакт з дисками (барабанами), що обертаються разом з колесами. За рахунок тертя механічна енергія перетворюється на теплову, а автомобіль сповільнюється до повної зупинки. Зношені колодки роблять гальмування неефективним чи взагалі неможливим. Саме тому їх своєчасна заміна – одна з тих регламентних робіт, які не можна нехтувати.

ПРИЧИНИ ІЗНОСУ ГАЛЬМІВНИХ КОЛОДОК

Гальмівні колодки працюють в екстремальних умовах: при суттєвих механічних та теплових навантаженнях. І тому згодом зношуються. У посібнику кожного автомобіля зазначено плановий термін заміни даних деталей. Він визначається на основі розрахунків та моделювання різних ситуацій для конкретної марки та є орієнтиром.

Перевищувати зазначений термін не рекомендується. Іноді деталі доводиться міняти найчастіше. Причина цього – низька якість ГК або надмірно «агресивні» умови експлуатації. Серед найчастіших причин передчасного зносу ГК називають:

- стан дорожнього покриття – перешкоди у вигляді ям та вибоїн змушують водія частіше тиснути на гальмо;

- агресивне водіння – невиправдано часті прискорення та уповільнення суттєво збільшують навантаження на гальмівну систему;

- неякісні ДК або деталі з характеристиками, які не підходять для конкретного авто.

Негайна перевірка ГК потрібна, якщо:

- відчуваються биття керма на невеликих швидкостях; знижується рівень гальмівної рідини;

- чути ненормальні звуки при гальмуванні;

- ефективність гальмування помітно зменшилася.

Досвідчені автомобілісти рекомендують не доводити авто до критичного стану, а проводити періодичну діагностику гальмівної системи. Найпростіший спосіб – на початку поїздки перевіряти ефективність гальм на невеликих швидкостях. Приблизно один раз на десять тисяч кілометрів проводиться ретельний огляд стану всієї гальмівної системи.

Відповідно до прийнятих норм середньостатистична періодичність заміни ДК залежить від типу коробки передач: на механіці – кожні 30-50 тисяч кілометрів, на «автоматі» - кожні 25 тисяч кілометрів. При цьому у разі постійної їзди поганими дорогами огляди рекомендується проводити частіше.

Гальмівна система конструктивно виконана таким чином, що ГК на передніх колесах зношуються в 2-3 рази частіше, ніж на задніх. Щоб не допустити нерівномірного гальмування (чреватого занесенням машини убік) ГК потрібно обов'язково міняти парами: на обох передніх або задніх колесах

ЯКІ ГАЛЬМІВНІ КОЛОДКИ ВИБИРАТИ

Більшість нових автомобілів оснащені напівметалевими гальмівними колодками, які вважаються достатніми для поїздок у міському циклі. Для більш інтенсивних навантажень, з великим числом гальмування або тривалим навантаженням на гальма (наприклад, затяжні спуски) рекомендують вибирати металеві гальмівні колодки. Дороге, але універсальне сучасне рішення – керамічні деталі.

Як і у випадку з будь-якими іншими запчастинами, найкраще рішення – купувати оригінальні вироби від постачальників на складальні конвеєри. За бажання заощадити кошти можна звернути увагу на аналоги. Головне правило - не гнатися за дешевизною. За приємною ціною часто криється низька якість, яка може призвести до лиха на дорозі. У спеціалістів або на форумах легко дізнатися найкращих виробників ГК для конкретної марки та моделі авто.

Щоб уникнути придбання підробок, варто здійснювати покупки тільки в надійних торгових точках. При цьому потрібно обов'язково проводити огляд товару:

- цілісність та якість упаковки;

- наявність передбаченої виробником захисту від підробок;

- якість обробки виробу;

- стан фрикційного шару; наявність сертифікату якості;

- наявність гарантійного талону та товарного чека.

САМОСТІЙНА ЗАМІНА ПЕРЕДНІХ ГАЛЬМІВНИХ КОЛОДОК

Підготовчі роботи для заміни ГК зводяться до забезпечення стандартних вимог безпеки. Автомобіль має бути надійно зафіксований за допомогою упорів. Далі потрібно:

- відкрутити кришку бачка гальмівної рідини;

- зняти колесо, з якого починається заміна ГК;

- демонтувати напрямні супорта з фіксуючими скобами;

- за допомогою викрутки вдавити поршень;

- зняти старі гальмівні колодки; очистити посадкове місце від бруду;

- зробити зворотне складання;

- повторити заміну на другому колесі.

По закінченні установки пари гальмівних колодок необхідно перевірити герметичність гальмівного контуру натисканням на педаль гальма. Ця дія також допоможе колодкам зайняти робоче положення.

ЗАМІНА ЗАДНІХ КОЛОДОК

Відмінність роботи із задніми гальмівними колодками в тому, що до них підведений трос гальма стоянки. Для правильної заміни потрібно:

- зняти машину з гальма стоянки;

- відкрутити болти гальмівного барабана (ними ззаду оснащено значну частину авто);

- при утрудненому демонтажі «допомогти» легкими постукуваннями молотка;

- від'єднати стоянковий трос;

- демонтувати пружини;

-зняти старі колодки;

- встановити нові деталі;

- зібрати елементи гальмівної системи у зворотному демонтажі порядку;

- відрегулювати натяг троса гальма стоянки; перевірити (за потреби – прокачати) контури гальмівної рідини.

Незважаючи на простоту, заміна ГК - відповідальна операція. Якщо немає впевненості у її правильному виконанні, краще довірити роботу професіоналам.

© 2024 Інтернет-магазин автозапчастин | Тел. +38(099)650-59-19